Obiectivul principal al proiectului a fost consolidarea parteneriatului transfrontalier și a contactelor prin construirea unei rețele de antreprenori în domeniul producției și piețelor ecologice. Mai exact, proiectul a vizat:
- Crearea condițiilor de lucru în domeniul organic prin instruire și seminarii privind producția, certificarea și marketingul ecologic.
- Îmbunătățirea cunoștințelor în materie de alimente și producție ecologică ca bază pentru dezvoltarea economiei ecologice în zona transfrontalieră.
- Crearea condițiilor de interacțiune și parteneriat cu organizațiile de formare și școlile din domeniul antreprenoriatului ecologic.
- Creșterea atractivității regiunii prin organizarea de festivaluri și piețe internaționale “Cadouri din natură” între Constanța și Dobrich.
Pentru a pune în aplicare obiectivele proiectului, au fost realizate o serie de activități, care au ajutat producătorii de alimente bio din Constanța, dar și din regiunea Dobrich. Printre aceste activități se numără:
- Realizarea unei cercetări de marketing privind alimentele ecologice. Chestionarul a fost aplicat în regiunile Dobrich (200 chestionare) și Constanța (200 chestionare) printre grupurile țintă. Pe baza acestei analize, a fost elaborată strategia generală de dezvoltare a “Rețelei Româno-Bulgare de antreprenoriat ecologic”.
- Au fost implementate 3 module de instruire dedicate antreprenoriatului organic: “Natura alimentelor ecologice și legislația europeană”, “Creați o afacere cu produse alimentare organice”, „Marketing“
- Atelier virtual dedicat prezentării strategiei generale de dezvoltare a “Rețelei Româno-Bulgare de antreprenoriat ecologic” și portalul web “Întreprinzătorii transfrontalieri prietenoși cu natura”
De asemenea, participanții au avut ocazia să descopere produse alimentare organice și să cunoască bunele practici din regiunile Constanța și Dobrich, atât prin vizite la fermele bio, cât și prin 2 evenimente dedicate, un festival în Dobrich/ Bulgaria și unul în Constanța, în care peste 20 de producători din cele două regiuni au avut ocazia de a își expune producția. De asemenea, aceste două evenimente au oferit ocazia participanților de a face schimb de experiență și de a se parteneria.
Tot în cadrul proiectului, a fost realizat și portalul web “Întreprinzătorii transfrontalieri prietenoși cu natura”, care include reglementări generale privind alimentele ecologice, strategia “RBOEN”, oportunități pentru start-up-uri, francize verzi, resurse umane – informații pentru solicitanții de locuri de muncă și o piață virtuală unde producătorii să fie în contact direct cu consumatorii și cu toate rezultatele proiectului . Pentru mai multe detalii, accesați ACEST LINK