Organizatia ecologista Mare Nostrum

postheadericon 20.06.2010 – Rezultatele de pana acum ale Campaniei Ulei Uzat

Campania de constientizare a populatiei privind necesitatea colectarii uleiului vegetal uzat este un proiect finantat de Guvernele Islandei, Principatului Liechtenstein si Norvegiei prin Mecanismul Financiar al Spatiului Economic European(SEE). Prin “Campania de constientizare privind uleiul uzat”, Mare Nostrum urmareste sa transforme colectarea uleiului rezidual într-o practica obisnuita, atât în ceea ce priveste utilizatorii economici, cât si utilizatorii casnici.

Actiunile de informare, din cadrul campaniei, au fost realizate de catre voluntarii Mare Nostrum, care au beneficiat, în prealabil, de un curs de instruire. Pâna în prezent au fost informati aproximativ 1500 de cetateni, despre beneficiile colectarii responsabile a uleiului uzat, atât direct, cât si prin metoda door – to – door. Acestora li se adauga peste 1600 de elevi, cadre didactice si parinti.

Ulterior perioadei de informare, a fost demarata actiunea de colectare propriu – zisa, în urma careia au rezultat 350 litri de ulei rezidual. Dintre care, cantitatea cea mai mare, de 334 de litri, a fost strânsa în urma concursului “Si eu colectez separat uleiul vegetal uzat”. Colectarea uleiului rezidual a fost realizata prin intermediul Caravanei “Ulei Uzat” si a beneficiat de sprijinul firmei Phoenix Distribution, partener si co – finantator al proiectului.

Pe durata campaniei oamenii s-au dovedit a fi entuziasti si receptivi la sfaturile primite, de la voluntarii Mare Nostrum. S-au interesat atât de modalitatile de colectare, cât si de posibilitatea predarii uleiului rezidual. În ciuda faptului ca, mobilizarea cetatenilor nu a fost pe masura entuziasmului lor, campania de constientizare îsi atinge obiectivele – acelea de a disemina informatiile catre publicul tinta, si nu numai.

“Ne-am asumat, de la început, riscul unei mobilizari reduse, din partea cetatenilor, în ceea ce priveste colectarea uleiului vegetal uzat. Am stiut, înca de la debutul campaniei, ca intram într-o lupta de schimbare a mentalitatilor, ceea ce este destul de greu de realizat. Însa, în ciuda tuturor acestor riscuri, obiectivele campaniei noastre au început sa se concretizeze. Nu ne plac caile batatorite. Drept dovada, am reusit sa aducem la cunostinta publicului pericolele refolosirii uleiului alimentar si ale aruncarii acestuia, la întâmplare. Ne bucuram ca, acum, oamenii cunosc aceste pericole. În tot acest timp, autoritatile locale ne-au fost alaturi. Am avut, de asemenea, placerea de a colabora cu scolile si de a observa ca ne sunt sustinatoare active. Tocmai de aceea, consideram ca, o buna modalitate de a permanentiza actiunea de colectare a uleiului vegetal uzat, o reprezinta încheierea unor parteneriate, cu acestea”, a declarat Andreea Ionascu, coordonatorul de proiect.

Parteneri media: CTV si Radio Constanta

Leave a Reply

Noutati Mare Nostrum
  • September 08 - Vodafone
  • Impreuna cu am desfasurat cinci editii de Litoral Curat Linkuri: litoral.marenostrum.ro /  www.vodafone.ro...
    >>Citeste mai mult...
    - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
  • September 08 - Noiembrie 2008
  • Mangalia Plus – 20 noiembrie 2008: Calutul de mare (partea a 2-a)...
    >>Citeste mai mult...
    - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Urmareste-ne pe

facebook
twitter

Parteneri

facebook
facebook
facebook
facebook
facebook
facebook
facebook

Suntem membrii in

facebook

Suntem inscrisi in

facebook