Organizatia ecologista Mare Nostrum

postheadericon 04.08.2009 – Primele stelute pentru operatorii de plaja

Constanta, 4 august 2009: Organizatia ecologista „Mare Nostrum”, împreuna cu Vodafone România – Sponsor Principal, Petrom – Sponsor si Apele Române – Directia Apelor „Dobrogea Litoral” – Partener anunta ca, la 6 saptamâni de la demararea proiectului „LITORAL CURAT”, au fost acordate primele stelute pentru operatorii de plaja, în cadrul competitiei „Plaja mea e mai curata!”.

Cincizeci de portiuni de plaja au intrat în competitie pentru „marele premiu”: cinci stelute. Din nefericire însa, niciuna din portiunile monitorizate de voluntarii MARE NOSTRUM nu a reusit sa acumuleze mai mult de 4. Câstigatoare la „stelute” în urma monitorizarilor efectuate timp de 6 saptamâni de voluntarii MARE NOSTRUM sunt zonele: Olimp II – zona 2, Neptun I, Jupiter IV, Venus II, Cordon Venus – Saturn II, Saturn I, Saturn II- 4 stele.

La polul opus, portiunile de plaja Navodari I, Navodari III – zona 2, Navodari IV – zona 1, Navodari IV – zona 2, Cap Aurora III, Eforie Sud III nu au reusit sa acumuleze decât o stea.

Acordarea stelutelor s-a facut în functie de câteva criterii clar stabilite, cum ar fi : gradul de curatenie al plortiunilor de plaja, existenta modulelor de colectare selectiva, existenta toaletelor, a dusurilor si a surselor de apa potabila, precum si a posturilor de salvamar, cât si a avertismentelor pentru turisti.

“In cele cele 6 saptamâni de monitorizare am constatat ca operatorii de plaja îsi îmbunatatesc serviciile si calitatea plajei, de la o saptamâna la alta. De retinut este faptul ca orice amânare a deschiderii sezonului estival, asa cum s-a întâmplat si în acest an, precum si amânarea intrarii în posesie a operatorilor, atrage dupa sine o intârziere în pregatirea sectoarelor de plaja pentru turisti. În astfel de situatii, coerenta devine esentiala si oricare ar fi decizia autoritatilor publice, aceasta ar trebui sa urmeze o linie strategica. Mare Nostrum va continua monitorizarea plajelor pâna la finalul sezonului si noi credem ca situatia stelutelor se va schimba de la o saptamâna la alta”, a declarat MIHAELA CÂNDEA, dir. ex. ONG MARE NOSTRUM.

Pâna acum, voluntarii MARE NOSTRUM au informat peste 4.000 de turisti despre modul în care pot colecta selectiv si pot recicla deseurile de pe plaja. Campania LITORAL CURAT continua.

Vodafone, ca Sponsor Principal, a sprijinit financiar si logistic proiectul „Litoral curat” înca de la prima editie din 2005.

Petrom este alaturi de Mare Nostrum în proiectul “Litoral curat” din anul 2009 în cadrul platformei de responsabilitate sociala “Petrom: Respect pentru Viitor”.

Leave a Reply

Noutati Mare Nostrum
  • September 08 - Vodafone
  • Impreuna cu am desfasurat cinci editii de Litoral Curat Linkuri: litoral.marenostrum.ro /  www.vodafone.ro...
    >>Citeste mai mult...
    - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
  • September 08 - Noiembrie 2008
  • Mangalia Plus – 20 noiembrie 2008: Calutul de mare (partea a 2-a)...
    >>Citeste mai mult...
    - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Urmareste-ne pe

facebook
twitter

Parteneri

facebook
facebook
facebook
facebook
facebook
facebook
facebook

Suntem membrii in

facebook

Suntem inscrisi in

facebook